„Postoj k zavedeniu eura sme mali kladný a kladne sme hodnotili úsilie o vstup do eurozóny. Vždy je lepšie byť súčasťou veľkého celku, ako v malom sa pretĺkať samostatne. Dvojnásobne to platí v ekonomickej oblasti, keď Slovensko je otvorená a proexportná ekonomika,“ uviedol v stanovisku Vladimír Hutta, výkonný riaditeľ Asociácie vonkajšej reklamy.
Očakávania sa podľa Huttu v podstate naplnili. „Domnievame sa, že k úspešnému rozvoju Slovenska prispela účasť v eurozóne nielen makroekonomicky, ale aj v súkromnej sfére. Stačí pozrieť po obciach na Slovensku a vidieť vzmáhajúcu sa životnú úroveň obyvateľstva aj bývalých najchudobnejších regiónov Oravy, Kysúc, Liptova. A naozaj je príjemné prejsť viacero hraníc a cestovať po Európe vlastne bez potreby zmeny meny za ‚vlastnú‘ menu od Rakúska až po Kanárske ostrovy. Vzhľadom na uvedené hodnotíme tento krok Slovenska ako prezieravý a múdry,“ doplnil Hutta.
„Všetci sme boli plní očakávaní a myslím si, že to bol správny krok a neuškodil ani firmám a ani fyzickým osobám. To, že sa dnes tento postup spochybňuje, je dôsledkom benevolencie a politických hier niektorých štátov a politikov. Prínosom je zjednodušenie medzinárodných obchodov, ale aj bezproblémového cestovania našich občanov v rámci EÚ, lebo takmer všade sa dá platiť eurom. Aj porovnanie platov a cien u nás a západných štátoch je ľahšie a bez potrebného prepočítavania môžeme okamžite nadávať na rozdielne podmienky,“ dodal v stanovisku špecialista Únie dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Milan Chúpek.
Uvoľnenie covidových opatrení rozviazalo ruky aj v organizovaní porád Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory. Rokovanie Predstavenstva SPPK sa 11. mája…
Čítať viacUtečenci sa najviac hlásia na menej kvalifikované pozície. Zamestnanie im komplikuje jazyková bariéra a administratíva. Náš trh práce ich potrebuje….
Čítať viacPracujúci od mája dostávajú na stravu vyššiu sumu. Dotácia im však nepostačuje. Reštaurácie museli pre zdražovanie zvihnúť ceny. Populárny hostinec…
Čítať viac